PDA

Επιστροφή στο Forum : H προστασία της κληρονομιάς


agaliarep
03-05-06, 13:20
πριν από λίγες μέρες βρέθηκα στους δελφούς, σε αυτό το υπέροχο και ιστορικό σημείο, ένα μέρος που με γεμίζει με περίεργα συναισθήματα και δεν ξέρω εάν είμαι αυτός που απλά τα αισθάνεται ή η αύρα αυτού του μέρους είναι τέτοια που σε γεμίζει ηρεμία αλλά και θαυμασμό.

με λύπη μου για ακόμα μια φορά όμως απογοητεύτηκα.
η χώρα μου βρέθηκε κάποτε, πριν απο πολύ καιρό, τα παλιά τα χρόνια που λένε, στο απόγειο της, οικονομικά, στρατιωτικά και πολιτιστικά. ήταν μια μηχανή παραγωγής πολιτισμού. απο τότε έχουν περάσει χρόνια πολλά, τόσα πολλά που μοιάζει σαν να μιλάω για τους δεινοσαύρους.
και κάπως, που μοιάζει με όνειρο, μας έχουν; έχουμε; φτάσει σε αυτό το σημείο, το σήμερα.
ξεπουλιόμαστε σιγά, σιγά με όλους τους τρόπους. ιδεολογικά, πολιτιστικά, πολιτικά.
πουλάμε τους πύργους μας σε γερμανούς, τα νησιά μας σε πλούσιους πετρελαιάδες κτλ.
μέσα σε όλο αυτό τον πανικό, πουλάμε και τα αρχαία μας. γιατί τι άλλο κάνουμε. και δεν μιλάω για τους αρχαιοκάπηλους αλλά για την ίδια την κυβέρνηση, όχι μόνο αυτή αλλά όλες. έχουμε κάνει τους αρχαιολογικούς χώρους σημείο είσπραξης. πουλάμε τον πολιτισμό μας σε ξένους ή ακόμα χειρότερα σε έλληνες για 6 ευρώ ή 9. θέλεις να δεις πόσο πολιτισμό έχουμε; πλήρωσε. και θα μου πείτε μα καλά πρέπει το κράτος να βγάλει κάποια λεφτά για να συντηρήσει τους τόσους αρχαιολογικούς χώρους και αναρωτιέμαι την φορολογία γιατί την πληρώνω; αναρωτιέμαι εάν πλήρωνα παραπάνω και παραπάνω ακόμα θα έφευγε το εισητήριο;
από την άλλη το εισιτήριο αποτρέπει να μπουν στον αρχαιολογικό χώρο άτομα που δεν θέλουν να δουν τον χώρο αλλά θέλουν να κάνουν άλλα πράγματα, οπότε μπορεί να πει κάποιος αφού είναι έτσι είναι καλό το ότι υπάρχουν εισιτήρια.
αυτό που με έκανε να στενοχωρηθώ δεν ήταν αυτό, δεν ήταν τίποτα άλλο παρά αυτό που έχω διαπιστώσει πάρα πολλές φορές σε πάρα πολλούς αρχαιολογικούς χώρους. ήταν η παντελής έλλειψη προστασίας του χώρου. δεν υπήρχε κανένας φύλακας, όχι τυπικά αλλά ουσιαστικά, αφού ήταν κλεισμένος μέσα σε ένα κουτί και άκουγε μουσική χωρίς να έχει καμία ουσιαστικά οπτική επαφή με τα αρχαία. είχαμε την δυνατότητα να κάνουμε ότι θέλουμε, από το να βάψουμε τις κολόνες με σπρέι μέχρι να πάρουμε μάρμαρα από μια στοίβα η οποία υποτίθεται ότι προστατευόταν από ένα σύρμα το οποίο είχε ριχτεί από πάνω. μέσα στα νεύρα μου και ανάμεσα σοβαρού και αστείου, άρπαξα ένα κομμάτι μάρμαρο το σήκωσα και πολύ άνετα θα μπορούσα να το πάρω μαζί μου. σε κάποια φάση ενώ σχολιάζαμε το γεγονός ότι δεν υπήρχε κανείς βγήκε ο «κύριος» που βρισκόταν επί πολύ ώρα μέσα στο κουτί του και το πρώτο πράγμα που είπε ήταν ότι έτρωγε… φυσικά και ήταν μια ηλίθια δικαιολογία αφού δεν είχε κανένα λόγο να δικαιολογηθεί εάν ήταν έτσι. αλλά ακόμα και να ήταν έτσι έπρεπε τουλάχιστον να υπάρχει και κάποιος δεύτερος άνθρωπος εκεί για να μπορεί να βλέπει τον τομέα που υποτίθεται είναι υπεύθυνος. (σ.μ. αυτό συνέβη στο ναό της αθηνάς)
μετά από λίγο μάθαμε ότι η είσοδος δεν ήταν από κει που μπήκαμε αλλά από άλλο σημείο, στο οποίο απλά είχε φύγει το συρματόπλεγμα που κανείς δεν φρόντισε να φτιάξει και ήταν σπασμένο από καιρό από ότι μάθαμε. έτσι ο καλός φύλακας του ναού δεν μπορούσε να βλέπει ποιοι μπαίνουν και ποιοι όχι και φυσικά και το ποιοι φεύγουν και με τι;
όταν ανεβήκαμε στον ναό του απόλλωνα συναντήσαμε την ίδια ακριβώς κατάσταση, κανένας φύλακας, μόνο κάποιοι ξεναγοί οι οποίοι προφανώς δεν έπαιζαν τον ρόλο του φύλακα και ένα κουτί με κάποιον μέσα που ήταν ανάμεσα σε ύπνο και σε…ύπνο…
για να δούμε ότι υπάρχει κάποιος μέσα έπρεπε να φτάσουμε τόσο κοντά στο κουτί αυτό που αναρωτιέσαι, εάν πεθάνει θα το πάρει κανείς είδηση;

όσο για το στάδιο, φυσικά λόγο του μεγάλου ύψους δεν υπήρχε κανείς…

αλλά να ήταν μόνο αυτό; την προηγούμενη φορά μάλλον ήταν χειρότερα, όχι τίποτα άλλο αλλά ήταν και σε τουριστική περίοδο, υπήρχαν κάποια μισοκοιμισμένα άτομα αλλά δεν έκαναν τίποτα…
χαρακτηριστικό ήταν ότι μπροστά σε κάποιο φύλακα μια τουρίστρια είχε ανέβει όρθια σε ένα σπασμένο κυανόκρανο για να τραβήξει φωτογραφία. η ειρωνεία δίπλα ακριβώς είχε ταμπέλα που έλεγε «μην αγγίζετε».
και αναρωτιέμαι εγώ ο μαλάκας ο έλληνας, ποιος είναι ο σεβασμός που δείχνεται σε αυτούς τους χώρους; αν είναι τέτοια η κατάσταση σε έναν από τους μεγαλύτερους αρχαιολογικούς χώρους στην ελλάδα και κατά επέκταση και στον κόσμο τι μπορεί να περιμένει κάποιος για τα υπόλοιπα μνημεία;
ποιος είναι ο σεβασμός που δείχνεται στον πολιτισμό μας και σε ότι έχει απομείνει από αυτόν; ποια είναι η αξιοποίηση όλων αυτών των χώρων σε τουριστικό επίπεδο; ο χάρτης που υποτίθεται έπρεπε να δείχνει τον χώρο των αρχαίων ήταν τόσο παλιός και σε τόσο κακή κατάσταση που νόμιζες ότι ήταν και αυτός μέσα στα ευρήματα.
ποια είναι η άποψη που σχηματίζεται σε όλους αυτούς τους χιλιάδες τουρίστες που πάνε κάθε χρόνο; ποιόν πολιτισμό μπορούμε να πούμε να επιδείξουμε και να λέμε ότι παράγουμε όταν δεν φροντίζουμε τα ίδια μας τα μνημεία και τον ίδιο μας τον πολιτισμό.
είχα ακούσει με χαρά μπορώ να πω τον καραμανλή να λέει ότι παίρνει το υπουργείο πολιτισμού και σκέφτηκα τότε ότι μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω μια και διάλεξε ο ίδιος όπως είπε το υπουργείο γιατί ήταν πολύ σημαντικό… και εδώ είναι που κολλάει η χαρά του μαλάκα…
δεν θέλω να είμαι άδικος, έγινε το μουσείο, κάτι που σίγουρα χρειαζόταν, αλλά πέρα από αυτό υπάρχουν και άλλα πολλά. πολλά που όμως φαίνονται πολύ μακρινά και μοιάζει σαν ότι να γίνεται να γίνεται για τους τύπους και όχι γιατί είναι το σωστό και το πρέπον.

γιατί άραγε οι ιθύνοντες δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή;
γιατί έχει περάσει τόσο επιδερμικά η προστασία της κληρονομιάς μας;

δεν άνοιξα το θέμα ακριβώς για συζήτηση, μάλλον για να διαμαρτυρηθώ.
αλλά σε ποιους; σε σας; μάλλον θέλω να κάνουμε κάτι όλοι σαν μεταφυσικό, μια καταγγελία, μια διαμαρτυρία. δεν ξέρω.
μερικές φορές καλύτερα να μιλάς και να μην σε ακούει κανείς παρά να μην βγάζεις άχνα…

Βελλερεφόντης
03-05-06, 16:18
Agaliarep συμφωνώ μαζί σου στό ότι η φύλαξη των αρχαίων χώρων είναι μηδαμινή.Αλλά δεν έπραξες σωστά.Όταν σε παρόμοιο περιστατικό που έτυχα εγώ και τους ζήτησα να μιλήσω σε ανώτερο για την πλημελή συμπεριφορά τους και ότι θα προέβαινα σε μήνυση να δεις πώς τρέχανε όλη την εβδομάδα που πήγαινα κάθε πρωί εκεί.
Δεν μπορεί η κάθε κυβέρνηση να κυνηγάει τον κάθε φύλακα αρχαιοτήτων΄,όπως δεν μπορεί να κυνηγά τον κάθε αστυνόμο,δημόσιο υπάλληλο.Το μόνο που θα δώσει λύση σε αυτή την περίπτωση είναι η άρση της μονιμόνητας που αυτή η κυβέρνηση προωθεί.
Γιατί αν ίσχυε η άρση της μονιμότητας και έπαιρνες εσύ το μάρμαρο και το πήγαινες στην υπουργό πολιτισμού θα δεις τί θα γινότανε.....

Αλλά και εσύ εδώ εκφράζεις το παραπονό σου και το θυμό σου...όπως ο κάθε μέσος έλληνας που κρύβεται στην ανωνυμία...

Έχεις και εσυ μερίδιο ευθύνης....
Κάνε μια μήνυση,φώναξε τους λίγο...

Όταν είδες τον βλαχοτουρίστα να ανεβαίνει πάνω στο κιονοκρανό του είπες τίποτα?!?!?

Αν δεν του είπες και δεν έκανες τίποτα τότε είσαι όπως αναρωτιέσαι, μ......ς Έλληνας.

Εγώ τον πύργο μου δεν τον πούλησα στους Γερμανούς αλλά τον ανακαίνησα.

Templar
03-05-06, 17:07
Σωστος ο βελλερεφοντης, πρεπει να κανουμε και εμεις οτι μπορουμε, αλλα οχι και να ξυπναμε τους φυλακες. Αυτοι θα πρεπει να απολυονται μετα την 2-3 φορα που πιανονται να κοιμουνται. Αλλα αυτη η μονιμοτητα μας εχει φαει.

Την τελευταια φορα που πηγα Δελφους παντως (2005) ηταν μια χαρα, προσεκτικοι κλπ. μεχρι που μου εκαναν παρατηρηση να μην αφησω τα παιδια να ανεβουν μονα τους πανω στο θεατρο γιατι ειναι επικινδυνο.
Πριν απο μια βδομαδα ημουν Ολυμπια και εκει η ιδια κατασταση, φωναξαν σε μια τουριστρια που ανεβηκε σε κολωνα, προσεχαν και ολα ηταν ενταξει.

Αυτο ομως που δεν μου αρεσε ηταν το θεαμα ολες οι κολωνες να ειναι κατω σαν να επεσαν απο σεισμο.
Γιατι δεν κανουν μια προσπαθεια αναστηλωσης ?
Ειναι πιο ομορφα ετσι γκρεμισμενα ?
Σχολιο της κορης μου ετσι οπως τα ειδε μολις μπηκαμε : "αα τα εχουμε δει αυτα την αλλη φορα (δελφοι) ιδια ειναι τι μας εφερες ?"
Ενταξει ενα ενναχρονο δεν πολυκαταλαβαινει τα αρχαιολογικα ευρηματα αλλα δεν θα ηταν καλυτερα να ηταν αναστηλωμενα, και να μην κοιταμε μακετες και φωτογραφιες για να καταλαβουμε πως ηταν αρχικα ?

Drymonia
03-05-06, 18:00
Σύμπτωση! Αύριο το πρωί θα βρίσκομαι στους Δελφούς, και μάλλον θα δώ κι εγώ τα μέτρα α[να]σφαλείας!! Είχα πάει πριν 3 χρόνια και θυμάμαι ότι υπήρχαν αρκετοί φύλακες, αλλά ίσως επειδή ήταν high-peak season να είχαν πάρει και εποχικούς..
Σίγουρα η άρση της μονιμότητας και οι δικές μας καταγγελίες μπορούν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση...

Αυτό που με έχει πραγματικά συγκλονίσει και στενοχωρήσει είναι η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, πολλοί από εσάς έχετε σίγουρα πάει, και θα'χετε δει την βεβήλωση των χαρακωμένων μαρμάρων κατά μήκους του ναού. Δεν υπάρχει μάρμαρο καθαρό, όλα χαραγμένα, από αφιερώσεις, ονόματα και ημερομηνίες μέχρι μασονικά και σατανιστικά σύμβολα!! Αίσχος, και αναρωτιέσαι, αυτός ο θαυμαστός δωρικός ναός της κλασσικής περιόδου, στολίδι για το έθνος και την περιοχή που βρίσκεται, τόσο κοντά στην Αθήνα την πρωτεύουσα και έδρα όλων των υπεύθυνων υπηρεσιών, πώς στο καλό είναι δυνατόν να αφήνεται αφύλακτος, δεν ντρεπόμαστε έτσι όπως καταντήσαμε ένα κάλλιστο έργο τέχνης; Μα τί είμαστε ζώα; Και μετά λέμε ότι προοδεύσαμε από τότε...

Εκεί να πάνε τα παιδιά του Πυθέα, να φωτογραφίσουν το αίσχος και να το δημοσιεύσουν!!!

tsilof
04-05-06, 13:19
Πολύ σωστά αναφερθήκατε στο θέμα της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας που μόνο αρνητικά αποτελέσματα έχει.
Προσωπικά πιστεύω πως θα ταν κατά πολύ καλύτερα τα πράγματα με ένα άλλο- ιδιωτικό- καθεστώς (τέλεια δε θα ταν, ας μη γελιόμαστε, στην Ελλάδα ζούμε και το μεταβατικό στάδιο θα ναι αρκετά δύσκολο).

Εμείς και οι "άγιοι"... ("Φοβέρα" θέλουμε για να κάνουμε καλά αυτό από το οποίο πληρωνόμαστε και ζούμε). :rolleyes:
Δεν είμαι υποκριτής, η δουλειά μου στο δημόσιο είναι και γι' αυτό το λέω.

Τι να σου κάνει ο φύλακας βρε Agaliarep;
Μήπως του χει μάθει κανείς το ελάχιστο, για να καταννοήσει πως αυτά που φυλάει δεν είναι απλές "χλωμές" πέτρες και κολώνες που από "αστοχία" υλικού πέσαν;;
Μάλλον "αστοχία υλικού" είναι όλοι οι αρμόδιοι, χωρίς να βγάζω εκ των ευθυνών όλους εμάς, που μπορεί να υποστηρίξει κάποιος πως φταίμε περισσότερο και θα χει και δίκιο.. ;)

KANE
04-05-06, 15:30
[εκεί να πάνε τα παιδιά του πυθέα, να φωτογραφίσουν το αίσχος και να το δημοσιεύσουν!!!]

Αγαπητή Δρυμονία,


Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο έχει φωτογραφηθεί και περιμένει στη λίστα των αποστολών που θα δημοσιευθούν στο μέλλον. Η αλήθεια όμως είναι πως την ημέρα που βρεθήκαμε εκεί η προσοχή μας επικεντρώθηκε στα "γενικά πλάνα" του ναού δίχως να σταθούμε στις τόσο σημαντικές λεπτομέριες τις οποίες αναφέρεις. Εάν έχεις στην κατοχή σου κάποιες φωτογραφίες που μαρτυρούν το γεγονός και έχεις τη διάθεση μπορείς να μας τις στείλεις συμπληρώνοντας τες με τα σχόλια σου, ώστε να δημοσιευθούν παρέα με τη μελλοντική αυτή "φωτογραφική αποστολή". Θα ήταν πολύ σημαντικό για εμάς και για όλους τους αναγνώστες της αποστολής.

Καλή συνέχεια στην κουβέντα.

agaliarep
04-05-06, 16:22
Θα είμαι σύντομος γιατί δεν έχω χρόνο.
Έχεις δίκιο Βελεροφον όταν λες ότι φταίω που δεν μίλησα. Και φταίω γιατί δεν μιλούσα για καιρό αλλά αυτή η περίοδος έχει περάσει.
Αυτός ήταν ο λόγος που άνοιξα το θέμα. Δεν με ενδιαφέρει και δεν με ενδιέφερε να φοβίσω τον φύλακα, γιατί όπως είπε και ο Tsilof δεν φταίει που είναι αμόρφωτος.
Θέλω να γίνει κάτι πιο ουσιαστικό για αυτό και το αναφέρω δημόσια στο forum. Μόνος μου θα μπορούσα να κάνω κάτι που θα μπορούσε να φτάσει μόνο μέχρι το να διορθωθούν τα πράγματα για λίγο καιρό στο συγκεκριμένο μέρος. Αλλά για λίγο.
Θα ήθελα σαν μια κοινότητα που είμαστε, οι οποίοι έχουν διαφορετικές μεν απόψεις αλλά κοινά σημεία, να μπορούσαμε να δείξουμε τι όποια δύναμη έχουμε και να κάνουμε κάτι σαν ένα σύνολο και μια ομάδα. Δεν περιμένω να γίνουν πολλά πράγματα αλλά όπως είπα καλύτερα να μιλήσεις παρά να κάνεις την πάπια.
Δεν μπορώ να περιμένω το επόμενο δημοσίευμα σε ξένη εφημερίδα με φώτο να κάνει το γύρο του κόσμου, για να ασχοληθούν τα κανάλια και κατά επέκταση η κυβέρνηση.
Ακόμα και τότε δεν θα το κάνει βέβαια από ενδιαφέρον αλλά από την κατακραυγή που φυσικά θα δημιουργηθεί όχι από την κατάσταση αλλά από τα κανάλια.
Φίλε Templar μπορεί να έτυχε αυτή την φορά που πήγα και να ήταν τραγικά τα πράγματα, δεν ξέρω, αλλά αρκεί μια στιγμή για να αλλάξουν όλα και όλα να καταστραφούν, για να φτιάξουν θέλει κόπο, όπως πάντα.

Drymonia
04-05-06, 20:31
εάν έχεις στην κατοχή σου κάποιες φωτογραφίες που μαρτυρούν το γεγονός και έχεις τη διάθεση μπορείς να μας τις στείλεις συμπληρώνοντας τες με τα σχόλια σου, ώστε να δημοσιευθούν παρέα με τη μελλοντική αυτή "φωτογραφική αποστολή".
δυστυχώς δεν έχω και δεν μένω κοντά για να πάω πάλι. πάντως σίγουρα την επόμενη φορά που θα βρεθώ εκεί θα έχω και φωτογραφική μηχανή. δυστυχώς, οι ..χαρακιές δεν πρόκειται να χαθούν... έχει πολύ "υλικό" πάντως...

Archangel
06-05-06, 09:52
να 'μαι πάλι και εγώ μετά από κάμποσο καιρό αποχής...

εγώ θα πω κάτι άλλο από όσο ξέρω ο ναός του ποσειδώνα στο σούνιο κοντεύει να πέσει στην κυριολεξία στην θάλασσα λόγω της διάβρωσης του βράχου από το νερό της θάλλασας. τώρα αν αληθεύει αυτό δεν το γνωρίζω είναι κάτι που το είχα ακούσει.

τώρα σε γενικές γραμμές το τι θα έπρεπε να γίνει και το τι θα έπρεπε να υπάρχει είναι άλλο θέμα αλλά θα συμφωνήσω στο ότι πρέπει να αρθεί η μονιμότητα για να σφίξουν κάποιοι κόλοι.

κάπου αναφέρθηκε για αναστήλωση.αυτό εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει.είδατε το παρθενώνα;τόσα χρόνια αναστήλωση του κάνουν και τίποτα ακόμα.το μόνο που θα πετύχουμε είναι και άλλα χρέοι στην πλάτη μας.

πάντως ο βελλερεφόντης κάνει την καλύτερη δουλειά...δημιουργεί καινούργια.

Βελλερεφόντης
07-05-06, 00:41
Μια τελευταία τοποθέτηση στο θέμα.
Καταλαβαίνω ότι ο Ελλαδικός χώρος βρήθει από αρχαία ευρήματα,ναούς μνημεία και χρειάζονται τεράστια ποσά για την συντήρηση-φύλαξη-έρευνα τους.
Ήδη είμαστε η πρώτη χώρα στον κόσμο που διαθέτει τέτοιο budget για αυτά
Η μόνη λύση είναι η αξιοποίηση τους οικονομικα που παράλληλα θα τα αναδείξει.Ο κ.Τατούλης ήταν υπέρ αυτής της άποψης και είχε πολύ σωστές ιδέες που δεν ξέρω τελικά αν προχωρήσουν.Αυτή που ξέρω και που έχει συζητηθεί και εδω ήταν τα υποβρύχια αρχαιολογικά πάρκα...
Αναμένουμε...

Επίσης συμφωνώ με τον Agaliarep για την δημιουργία ομάδας που θα δρα ομαδικά,και αν γίνει κάτι τέτοιο ευχαρίστως θα συμμετάσχω.

Archangel προσπαθώ αλλά δεν καταλαβαίνω τί εννοεις με το δημιουργώ νέες δουλειές.Βοήθησέ με...

agaliarep
19-05-06, 17:38
σαν άμμος που φύσηξε ο άνεμος και σκόρπισε η ζωή μου, σαν άμμος που κύλησε η βροχή και πήρε την κάθε κουκίδα της και την έκανε ένα με την φύση, ένα με την γη, αυτή την γη, την γη που γεννήθηκα αλλά και που θα πεθάνω.. και λίγο πριν το τέλος άκουσα ένα δάκρυ. ένα δάκρυ που κύλησε και μου θύμισε πως κάποτε έζησα εδώ, κάποτε μεγάλωσα εδώ, κάποτε θέριεψα και κατέκλισα την γη…
ήταν σαν ένας άνεμος που φυσούσε και η αλήθειες πιο σωστές και οι καπνοί από την εστία στο σπίτι μου έφτανε ως απάνω, ψηλά στον ουρανό και τα μωρά έκλαιγαν τον σκοπό της γέννας και τα στάχια ψήλωναν κάτω από την προσταγή μου. τα νερά κυλούσαν στην αυλή μου και κρύες πηγές ανάβλυζαν τα βήματα μου. με μουσική κυκλωνόταν ο οίκος μου και πουλιά φώλιαζαν στην κάμαρα μου. από τους λόφους έβλεπες πέρα ως πέρα την χαρά μου και οι άνθρωποι γύρω μου ήταν χαρούμενοι και ακολουθούσαν τα βήματα μου. ήταν η αλήθεια μου το φως και το σκοτάδι η γιατρειά μου, ήταν τι σημάδια μου το παρελθόν και το μέλλον τα όνειρα μου. αγάλματα μεγάλα ορθώνονταν παντού και βουνά αγέρωχα προστάτευαν τα παιδιά μου. ήταν ο οίκος μου μικρός μα μεγάλη η καρδιά μου και πάντα έδινα σε όλους μέρος από την σοδειά μου. ήταν τα δάση μου φτωχά μα γεμάτα από τα μυστικά μου και το λάδι της ελιάς πάντα έκαιγε μέσα στην φωτιά μου. ποτάμια έτρεχαν πίσω από την σκιά μου και τραγούδια γράφτηκαν για την ομορφιά μου, ήταν η φαμίλια μου μικρή μα μεγάλη η φωτιά μου, ήταν τα άστρα σαν να ακούμπαγαν την γη… ήταν σαν τα άστρα να ακούμπαγαν την γη… και κάπου εκεί, γεννήθηκε η γενιά μου…

μα όλα σαν άμμος σκορπίσανε, σαν άμμος ξεχαστήκανε και φύτρωσαν αγκάθια τα αγάλματα μου, γέμισαν σκουριά τα ποτήρια μου και θάνατο τα βήματα μου, η μουσική εσώπασε και τα πουλιά δεν φαίνονται στην κάμαρα μου, η σιωπή απλώθηκε και μόνο νεκροί ακολουθούν τα βήματα μου. το φως εχλόμιασε και το σκοτάδι απλώθηκε στα όνειρα μου, τα βουνά γκρεμίστηκαν και πλάκωσαν ένα, ένα τα παιδιά μου, φωτιά απλώθηκε στον οίκο μου και ο ήλιος έκαψε τα σπαρτά μου. τα δάση μου κόπηκαν και κάηκαν μαζί με τα μυστικά μου, το ποτάμια στέρεψαν και αίμα πότισαν την γενιά μου και τα άστρα απομακρύνθηκαν και έσβησε η φωτιά μου… και έσβησε μαζί και όλη η γενιά μου
και χορτάρια φύτρωσαν και έπνιξαν τα σημάδια μου και λάσπη κάλυψε τα βήματα μου και σιωπή εγέμισε ότι αγάπησε με πάθος η καρδιά μου. και χάθηκα και γω και πέθανα και εγώ και ξεχάστηκα και εγώ και τα παιδιά μου. το όνομα μου απόλλωνας και οι έλληνες τα παιδιά μου, κάποτε λατρευόμουν σαν θεός, μα τώρα… ξένος, σαν άμμος, που κυλάει μέσα από τα δάχτυλα μου…

nikolaides
24-05-06, 20:46
exo vrethi kai ego stous delfous. itan aperigrapto. oi thermopiles kai oi plataies anikoun sto parelthon. simasia exei tora ta nea paidia na didaxtoun ta parelthon aki ipsosoun to anastima tous prin einai poli arga. aftoi pou theloun na xexasoume to parelthon mas prepei na stamatisoun kapote.